כדורי הרגעה

טלוויזיה
הקולנוע כבר חזר ואיתו מבול הסרטים המצוירים שיעזרו לכם להתקרר במזגן ולילדיכם לקבל חוויה צבעונית ולא מאתגרת יתר על המידה, אז קצת לפני שנמליץ על הטובים יותר עבורכם ועבורם, אפשר לדבר על מה שיהיה טוב רק עבורם

כדורי הרגעה
כדורי הרגעה

הסגר מאחורינו ושוב חוזרים לספק את אחד מהפתרונות הפופולאריים עבורכם, ההורים, ליציאה מהבית איתם, אחרי שכבר לא ראו את בתי הקולנוע מזה קצת יותר משנה, היא לחפש סרטים שהם לא ראו אותם כבר מאתיים פעמים בלופים אינסופיים. זו הזדמנות מצוינת לבחון, ביחד איתם או לתת להם להיות הנסיינים עבור שניים מהסרטים אשר נוצרו עבורם והיו צריכים להשתחרר ממזמן בבתי הקולנוע וכעת, כאשר בתי הקולנוע הולכים ונפתחים שוב מחדש, הגיע הזמן להעלות בחזרה את אלו שהלכו לאיבוד, בבליל ביטולי הקורונה.

הטפטופים כבר הפכו מזמן למבול ועל אף שלא מדובר בסרטים שהיו אמורים להיות שוברי קופות עולמיים (כמו "מולאן" לדוגמא, שהתרסק בסופו של דבר בדיסני פלוס), אז למה לא לאפשר לצפות בסרטי הילדים שכבר יצאו במהלך השנה האחרונה בפלטפורמות סטרימינג שאין בישראל? אז אם לא התארגנתם על דיסני פלוס, עד כה, תוכלו לתפוס מהצד האחד את הפצצה הצבעונית והמתקתקתה, עתירת כוכבי הפופ ועמוסת הסגנונות המוזיקליים ומהצד השני עוד גרסה חיוורת לסדרה, עליה רבים מאיתנו גדלו וכעת הגיע הזמן להעביר את השרביט הלאה, אל הדור הבא. תבלו...ואם לא...תירדמו.


טרוליםמסע ההופעות

אל תרתחו, אבל המסר המרכזי של הסרט ייזרק לכם לפנים בעוד שלוש...שתיים....אחת ...כי עדיין מדובר בסרט ילדים וחוק לא כתוב בסרטי ילדים, מדבר על הצורך לפמפם את הדרישה לגיוון, סובלנות, קבלת והכלת האחר כבר מהדקה הראשונה של הסרט. אם אפשר לעשות זאת דרך מוזיקה ודרך גיוס לא מעט אושיות מתרבות המוזיקה לאורך ורוחב העשורים האחרונים, לו יהי. אם בסרט הטרולים הראשון הייתה עלילה מסוימת, שאפשר היה להתחבר ולהזדהות עם הדמויות שלה, הרי שהפעם נראה שכל העוסקים במלאכה עברו לריקוד ממושך תחת השפעת חומרים, שעזרו להם לראות את העולם אפילו צבעוני יותר, בעת כתיבת התסריט עבור המוצר האחרון שלהם.


תוסיף, תוסיף עוד צבע | צילום: IMDB

הסרט הקודם היה צבעוני, אין ספק, אבל כלל גם לא מעט רגעי איזון ואפרוריות, כאשר הטרולים דרכו בממלכת הברגנים. בסרט הנוכחי אי אפשר לחמוק מהצבעים שכמעט פורצים את גבולות המסך (והטעם הטוב) ומסתערים עליכם ועל ילדיכם. השינוי המרענן והמתיש בו זמנית הוא המעבר הכמעט מלא לעולם שמוגדר ומתווה על ידי מוזיקה. הפעם מדובר במאבקים של טוב ברע, דרך סגנונות מוזיקליים ואין מועמדת מושלמת יותר ממוזיקת הרוק, על מנת לגלם, באופן זמני, את תפקיד המלכה המרשעת.

המלכה בארב היא קלישאת רוק והיא רוצה לאחד את כל הסגנונות המוזיקליים שקיימים בעולם הטרולים תחת מיתרי גיטרה חשמלית ולתת בראש, כאשר היא שוללת ופוסלת על הדרך מספר סגנונות מוזיקליים שהיא רואה לנכון שהעולם צריך להיפטר מהם. באם זו האמת לאמיתה או שלא, יקבעו ילדיכם בסוף הסרט, אבל המסר שרוצים מפיקי הסרט להעביר, בסופו של דבר, הוא בעיקר מסר של שלום ופיוס, כמובן דרך סובלנות לאחר וקבלת השונה והכל תחת מטרייה צבעונית-על גבול הפסיכדלית והמוזיקלית.


מי אמר שצריך רק סגנון מוזיקה אחד לכל טרול? | צילום: IMDB

מדובר בסרט נחמד ותו לא. קצת פחות טוב מקודמו ויעידו על כך הביקורות העולמיות והציונים ברחבי הרשת והאמת גם העלילה של הסרט, שעשתה קפיצה נוספת לכיוון רוח השטות. ג'סטין טימברלייק ואנה קנדריק עזרו להגדיל את קאדר הכוכבים לסרט הנוכחי והוסיפו כמה מגה סטארים מתחום המשחק והמוזיקה לרשימה, שכבר הייתה בסרט הכולל ושכללה כבר את זואי דשנל, ג'פרי טמבור, קונאל נייאר וג'יימס קורדן. הפעם הצטרפו מארי ג'יי בלייג', ג'יי באלווין, אוזי אוסבורן, ג'יימי דורנן, קלי קלארקסון ואפילו סם רוקוול. זה לא עזר לסרט להיות יותר מבינוני, אבל...הילדים יהנו.




סקובי דו! - עוד פרק בסדרה הבלתי נגמרת

סרט נוסף, שמהווה סוג של דרך נוספת, במסגרתה ההורים יכולים להתחבר אל ילדיהם ולהיפך, דרך תכנים אותם הם צרכו בילדותם; לצפות בסקובי דו וחבורת הבלשים הצעירים, בעלי המיתוג המדויק והמדוד. ישנו רגע קצרצר שבו אתם נבעטים בחזרה אל עברכם והאמת שאולי תחושו קצת לחץ מתגובת הילדים כתוצאה מהצפייה בסיקוונס הפתיחה של הסרט, שלאחר האיחוד בין סקובי ושאגי. כאשר הם נכנסים לבית "רדוף" ומגלים את התחבולה, אתם עשויים לשאוב הנאה מהולה בחרדה עבור ילדיכם הרכים, שכן זה יזכיר לכם בדיוק את ההתפתחות העלילתית של פרקי העבר מהסדרה המפורסמת, שעשויה לתפוס את הקטנטנים קצת לא מוכנים.


אל....תיתן.....לילדי ם......לראות מה יש שם | צילום: IMDB

הרצון לשווק תוכן לילדי העבר, בשילוב ילדיהם - דור העתיד, גובר על כל מכשלה שיש בדרך. סקובי ושאגי התעדכנו לסמארטפונים וסיימון קאוול, אבל נשארו דמויות "גופיות" של שני אהבלים שמניעים את העלילה בזכות הקלוציות שלהם וגם...בזכות חברות אמת. המסרים ברורים אל הילדים וגם כמובן מעודכנים בעבורם ובעבור הוריהם, הגבולות הישנים היטשטשו ונמחקו כיאה לשיח ה-PC ומי שנותר בעינו הוא רק המדבב של סקובי, כל השאר מהווים עדכון תואם לתקופה הנוכחית ושוב אפשר לומר שממש לא נורא שהתפספס לכם לראות את הסרט הזה בקולנוע עם ילדיכם. הכי טוב בבית.

הדקות הראשונות הן דקות היכרות לילדים, עם הדמויות הראשיות וכמובן עם סיפור מקור מעודכן, כיאה לתקופה. השאר הופך עלילה די גנרית, שנראית כאילו נלקחה מ"גנוב על הירח", במקרה הטוב, עם התאמות עבור הדמויות הראשיות – סקובי ושאגי. המזל של כל הסיפור והעלילה הוא עצם העובדה, שמדובר כאן בשני גיבורים ראשיים מגוכחים שלא משנה איזו עלילה תולבש עליהם הם יצליחו להתמודד איתה בצורה זהה והילדים כנראה ישאבו הנאה כללית, כשם שהסרט הזה מתייחס אל עצמו – בתור סרט כללי, שבעיקר מתהדר בכוכבים מרשימים, בתור מדבבים (מארק וולברג, ג'ייסון אייזקס, טרייסי מורגן, קן ג'ונג, זאק אפרון ואמנדה סייפריד), אשר קורצים בעיקר להורים.


בואו ילדודס. בואו נעביר שעה וחצי ביחד | צילום: IMDB

ערימות של רפרנסים לסרטי קאלט שההורים יהנו מהקריצות אליהם וסתם ערימות רפרנסים לסדרות וסרטי "סקובי דו" במשך הזמנים הם בבחינת כמעט רשימה שהסרט מתחייב לספק להורים. העלילה לא כל כך משנה וגם הלקחים שיילמדו. הסרט הזה מרגיש כמו עוד פרק, בסדרת הפרקים האינסופית ועוד V שהיה צריך לסמן עבור שנת 2020 המקוללת ופשוט במקום שהוא ישוחרר בקולנוע וילווה בפרץ מרצ'נדייזינג קצר ומבוקר, בתוך ארוחות הילדים שלהם, הוא פשוט משוחרר ישירות לפלטפורמות הצפייה הישירה או ה-VOD וימתין לימי פוסט קורונה, בשביל לתפוס את הצ'אנס הכלכלי, על מנת לתקוע יתד ולהתבסס מחדש, תחת כפותיו של הסקוב.

סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על כדורי הרגעה
סרטים בקולנוע