זו מסורת אמריקאית

קולנוע
ג'ף צ'אנג חוגג 21 קיצים והחבר'ה מוכרחים לחגוג, ככה זה בתרבות הנוער האמריקאי, כל הזדמנות לדפוק את הראש היא בגדר חובה בל תעבור.

זו מסורת אמריקאית
זו מסורת אמריקאית

ג'ף צ'אנג חוגג, ג'ף צ'אנג שותה, ג'ף צ'אנג מתמסטל ונגרר במשך לילה שלם על מנת למצוא איפה הוא גר בשביל שיוכל לחזור למחרת הביתה כדי ללכת לראיון שאבא שלו מכריח אותו ללכת אליו והוא סופר חשוב בשביל הלימודים, החיים וכ"ו וכ"ו וכ"ו (או וג'ף צ'אנג וג'ף צ'אנג וג'ף צ'אנג), קחו אוויר, ה-Hangover מתחיל שנית והפעם בגרסת הצעירים... הפעם האסיאתי הוא דמות יותר מרכזית מאשר פסיכופת שקופץ מתא מטען.



השחקנים הם צעירים יותר ומוכשרים פחות וכנראה שרק אחד מהם יתקדם הלאה לכמה סרטי אימה סוג ז' וינשק את הקריירה שלו נשיקת פרידה ארוכה אחרי כמה שנים, לפני שהוא קופץ לסדרה עלובה בתור אופציית ברירה אחרונה. התסריט מוביל בכיוונים אחרים מווגאס או בנגקוק, יותר בכיוון של הקמפוס וחיפוש אחר כוס, אבל אפשר לומר שהעלילה דומה מדי בשביל שבלתי אפשרי להימנע מההשוואות הברורות.



הפעם ישנם שני חברים המגיעים לשלישי, שחוגג את יום הולדתו ה-21, יום ההולדת שהוא בגדר חובה אצל האמריקאים להתפרק עד אובדן חושים מתוקף היותך בן 21 והעובדה שאתה יכול לעשות בצורה חוקית את מה שעשית קודם לכן בצורה קצת פחות חוקית. אם ינסו לביים סרט כזה בישראל, גיל השחקנים ושם הסרט יגיע לכיוונים של 16 מינוס, או אז הם יוכלו לראות את מיטב בניה של ישראל עושים שימוש נבון באלכוהול ויוצאים במחולות כאשר ידם משגת, בצורה זו או אחרת, את המשקה המשכר. בקיצור ולעניין, התרבות האמריקאית שוב מקדשת את עניין הסאטלה הזמינה בכל אירוע אפשרי וההיגררות להרפתקאות מוזרות וביזאריות משתחלות גם פה תוך כדי העניין. גם הפעם עומדת במוקד החברות בין שלושת הגיבורים, אשר הולכת ודועכת עם פניית כל אחד מהם לקולג' אחר ולדרך חיים אחרת והאיחוד דרך השיכרות ודרך הטירוף הזמין שיש עדיין ברשותם כל עוד הם ממש צעירים.



מצחיק לראות איך בגיל 21 הם כבר מרגישים גברים בוגרים ואחראיים, שעדיין הם מרשים לעצמם להשתולל בצורה חסרת אחריות ומשוללת כל מחשבה, מצחיק, תמים ומקסים בצורה ביזארית. עם זאת הסרט, למרות הרמה הדי נמוכה שמוצגת בו והעובדה שהוא שואב את מיטב האספקטים והאלמנטים הרדודים שיש ל-Hangover ולסדרת "אמריקן פאי" להציע לציבור הרחב, הוא קומדיית נעורים שמספקת את הבידור הזול, המטופש והכ"כ צפוי שאליו מצפים הצופים שניגשים לראותו. אם אתם במצב כפית טוב שיכול להוביל אתכם לחיפוש אחר סרט להעביר איתו ערב קליל ומבדר לפני או אחרי יציאה (תלוי בכמויות האלכוהול והערנות המצויות בגוף), אתם עשויים ליהנות מהסרט בטירוף. אם הדבר היחיד שמוביל אתכם הוא קומדיה טהורה , כנראה שתזכו לאכזבה מרה, אבל אם אתם בגיל הנכון ובראש הנכון לקלוט סרט קליל ומשולל כל היגיון ואיכויות גבוהות, כנראה שתמצאו את עצמכם מגחכים בקול אל מול המסך בדרך לעוד בדיחת ג'ף צ'אנג.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על זו מסורת אמריקאית
סרטים בקולנוע