"השורד האחרון": מי שישרוד את הזוועה הזו, ראוי לפרס

ביקורות
מבין ערימת הסרטים המטומטמים, שעושים את דרכם לספריות ה-DVD, Bluray או סטרימינג ברחבי העולם ומשום מה מגיעים לבתי הקולנוע שלנו, זה, ללא ספק, זוכה בתואר "הסרט המטומטם, המביך והגרוע ביותר". לא להתקרב!

"השורד האחרון": מי שישרוד את הזוועה הזו, ראוי לפרס
"השורד האחרון": מי שישרוד את הזוועה הזו, ראוי לפרס

זה קורה וממשיך לקרות ללא הרף. סרטי B, C ונמוך מכך ממשיכים לעשות את דרכם אל עבר מסכי הקולנוע בארצנו. למה? השד יודע. בחלקם הגדול מופיעים שחקנים שעל הקריירה שלהם כבר אבד הכלח ממזמן, בחלק אחר מופיעים כאלו שמושכים קהל צעיר ובכולם מדובר בז'אנר אקשן, שהוא זול ונגיש. בסרט הנוכחי אין אפילו שם אחד ששווה אזכור והעלילה, על שלל בורותיה, היא בבחינת עלבון גדול יותר מכל הסרטים המחורבנים שדרכו בבתי הקולנוע בשנתיים האחרונות - עם קורונה או בלעדיה.


החץ עשה עבודה יותר טובה ממנו | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

ערימה של שחקנים, שעדיף שלא ייקראו כך בשביל לא להעליב אנשים שעבדו קשה בשביל להגיע לאותו המעמד. אנגלית איננה שפת האם שלהם והם מתבקשים לדבר בה ונשמעים כמו רובוטים, שקיבלו את הטקסט ללמידה ראשונית ונתקעו בלופ מוזר שאינם מצליחים לצאת ממנו. ניכר כי הייתה בעיה למרבית חברי הקאסט לדבר ולנשום ביחד ועל כן פעולות מאתגרות מאוד; כמו למשל הליכה של בן אדם רגיל, התאפיינו בהמון קשיים, מצד מרבית חברי הצוות, אשר התיימרו לקרוא לעצמם "שחקנים". כל קשר בין המילה תסריט למה שמלווה את הסרט בכל חלקיו הוא מקרי בהחלט ותנו לילדי בית ספר יסודי את האפשרות לביים את עצמם בסרט מסוגת האקשן וסביר להניח שהתוצאה שלהם תהיה די זהה לזו, או אולי אפילו קצת טובה יותר.

אי אפשר להגיד שהכל כאן צפוי, כיוון שלעיתים משפטי המחץ או סתם רסיסי טקסט מוציאים משיווי משקל וגורמים לפרצי צחוק רמים, על הטמטום שגרם לשחקן כלשהו לנסות ולקרוא אותם, מבלי לשמוע ולהבין כמה מגוחך הוא נשמע; אז יש הפתעות, למקרה שחשבתם שהכל יהיה צפוי. יש הפתעות גם בכל פעם ששחקן אחר פוצה את פיו בשביל לדבר ולא להיראות רציני ואז זה פשוט נשמע עלוב ומצחיק ולא משנה מה היה הטקסט עצמו או למה הוא היה קשור. מבוכה אחר מבוכה, בכל פעם ששחקן אחר - ראשי או משני, פותח את הפה לומר משהו.


איפה ההוא שכתב את התסריט?! | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

ניכר כי מרבית השחקנים לא היו חלק מהפקה קולנועית מימיהם או עברו אודישן כלשהו, אבל זה אמיתי לחלוטין - הם מגלמים דמויות בסרט ואפילו יש להם משפטי מחץ. זה נראה בדיוק כמו שזה נשמע: מביך וקורע, כמעט ברמה של טומי ויזו מ"החדר" האשפתי והאגדי, בזכות זבליותו. וכן, אם מחפשים עוד הפתעות שקשורות לסרט, כנראה שכל המשתתפים בו קיבלו שכר על עמלם וזה לא היה בגרגירי חיטה או חיבוקים והמון אהבה, שזה המקסימום שבאמת מגיע להם. מישהו הוציא כסף כדי שהדבר הזה יקום לתחייה - אל תהיו אלו שתורמים מהצד אשר מתיישב בבית הקולנוע בשביל לצפות בביזיון הזה.

הסרט מקשקש משהו על מגיפה עולמית, שמביאה קבוצת חיילים לנסות ולהשתלט על מיקומים אסטרטגיים מסוימים ועל אוכלוסיות מסוימות בשביל...לא ברור כל כך מה. בסופו של דבר הם רוצים למצוא חיסון למגיפה ולשלוט בה, לתועלתם האישית וכאן מגיע חוטב העצים, שהוא כמובן חייל לשעבר, עם השם הקורע: ג'ון ווד. כן, הוא חוטב עצים בשם ווד ומולו ניצב המפקד סטון (כי אבן מנצח עץ, לדעתו, באבן-נייר ומספריים) ושולח אליו לפחות מאה חיילים, על מנת שיתגברו על הבעיות שחוטב העצים מייצר עבורם ומונע מהם הגעה לפתרון והשליטה במגיפה.


יש רגעים שבהם עדיפה שתיקה מביכה | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

מרגע שמגיעה בחורה מסתורית אל ביתו של חוטב העצים, הגעה של חיילים קרטוניים אחריה היא רק עניין של זמן ומשם העלילה ממשיכה בדרך הצפויה אל סופה, שעוד מרמז משהו על סרט המשך, שרק אלוהים יודע איך הוא יתאפשר אחרי הבושה העצומה, אותה מייצר זה הנוכחי. מיותר לציין שאין כאן באמת עלילה, דמויות עם עומק מעבר לחור של מסמר בקיר או מישהו שמעורב בסרט והוא מקצועי במשהו מעבר לבאדי בילדינג. כן, זו הנקודה החזקה של הסרט, החזות של השחקנים הראשיים - הם באמת נראים מרשימים ויכולים לדחוק ולהרים המון משקל, אבל עם זה אי אפשר לבנות סרט.

הצפייה בסרט הזה הייתה הכרחית, רק בכדי שאפשר יהיה להזהיר ממנו כל אדם תמים, אשר עשוי להתרשם משריריו המשורגים, המשורטטים והמסותתים של דניאל סטיזן - השחקן הראשי של הסרט, שמתקשה לדבר יותר ממשפט אחד באנגלית מבלי להישמע כמו אהבל מושלם. גם על שאר תנועות הגוף הלא טבעיות שלו ושל שאר הקאסט יש מה לומר, אבל אם השלמתם את הקריאה בביקורת הזו עד הסוף, אתם כבר יכולים להבין שטוב לא יצא ולא ייצא מהסרט הזה והדבר הטוב ביותר לעשות, כאשר חולפים על פניו בבית הקולנוע הוא פשוט להתעלם ולהמשיך הלאה, לעתיד טוב יותר שהסרט לא נמצא בתוכו.


אז מה אוכלים היום? | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

משפט על הסרט:
אחד מהסרטים המחורבנים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות. באמת שאין מילים נוספות לתאר את הזוועה הזו מעבר למה שנשפך כאן מעל. אסור לצפות ולעודד את הדבר הזה להשתחזר בעתיד, בשום אופן וצורה. מהיום והלאה הוא יהיה המדד והרפרנס לסרטים הגרועים ביותר, שבכל תחום מביכים ומביישים את התחום. זה גם סוג של הצלחה, לא?

משפט על הבמאי:
פאנסו נג׳יה הוא במאי משוודיה, אשר בדרך כלל מייצר סרטים קצרים ואפילו, על פי IMDB, זכה בזכותם בכמה פרסים. כמה רע שהוא החליט לחרוג ממנהגו ולביים סרט אחד ארוך ומחורבן.

משפט על השחקנים:
דניאל סטיזן הנורווגי הוא פשוט בול עץ גדול ומרשים בחזותו (וגם היה כזה אצל ב"ליגת הצדק של זאק סניידר"), עד שהוא זז או פותח את הפה. הוא חוטב להנאתו, ללא הרף וכך הוא נראה מרשים, אבל אי אפשר להמשיך לצפות בחטיבת עצים במשך שעה וחצי (למרות שאולי זה היה עדיף על התוצאה הסופית), ככה שהוא צריך להתעמת עם דניאל אחר, לבנוני, ששם משפחתו גם לא ברור להגייה או כתיבה - נהמה (ויסלח אם שמו לא נכתב נכון, למרות שהוא צריך לבקש סליחה על הופעתו המביכה בסרט). בתווך תגיע שחקנית מולדבית בשם אולגה קנט, שכל קשר בינה ובין תחום המשחק הוא מקרי בהחלט, תוכלו לזהות (או שלא) את סטניסלב ינבסקי (שגילם את ויקטור קרום ב״הארי פוטר וגביע האש״ וכבר שם הפגין אנטי כישורי משחק מרשימים) ועל שאר הטפטים בסרט באמת שלא חובה להרחיב, אם כך נראים השחקנים המובילים שלו.

משפט על אורך הסרט:
אלו היו השעה ועשרים וחמש דקות המייגעות ביותר שנראו על מסך כלשהו, אי פעם.

סיכום המבקר
10/
1.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "השורד האחרון": מי שישרוד את הזוועה הזו, ראוי לפרס
סרטים בקולנוע