"המדריך לסינגלס": ושוב איתכן

ביקורות
התגעגתם לסרט על נשים שמחפשות את עצמן ואת הנסיך על הסוס הלבן? זו לא הכתובת. קומדיה שמנסה בכל דרך אפשרית לא להגדיר את עצמה רומנטית, אבל מה לעשות? מרגשת לעיתים, מתפרעת לעיתים רבות יותר ופשוט כיפית וקלילה, על אף מיחזורים ושיחזורים.

"המדריך לסינגלס": ושוב איתכן
"המדריך לסינגלס": ושוב איתכן

חבורת בחורות שמחפשות שידך, או שלא... קו סרטי הבנות שמתנהגות יותר דומה לבנים, (שמחפשים בנות) אבל עם נגיעה נשית ולא יעזור בית דין. הציפיות מתגבשות עוד בצפייה בטריילר ובכרזת הסרט, אתם אומרים לעצמכם: "נו, עוד צ'יק פליק, אבל עם טוויסט מופרע" וזה בערך מה שתקבלו, אבל הסרט הממזר הזה מנסה לשמור על ייחודיות וטיפה לסטות מהנורמות המקובלות בצ'יק פליק.

איימי שומר עשתה זאת לא מזמן, ב"אסון מהלך" ולא הצליחה לברוח יותר מדי מהתבניות המוכרות, אבל דווקא חבורת הנשים הזו מצליחה לייצר להיט קומי לכלל הקהל המגדרי, על כל צופיו ולנחול הצלחה בבידור ובאמירה מסוימת על להיות לבד וגם טיפה על הביחד. הסרט מצהיר במפורש שהוא לא מגיע לדבר על מערכות יחסים והוא אכן משמיט את מרביתן החוצה, מדלג בברוטליות ומביא קטעים נבחרים, אבל כאן בעצם הוא מסכם את הפרק של מערכות יחסים הבנויות והוא עובר לנתח עם איזמל מערכות יחסים פתוחות או לא קיימות, או בקיצור: סינגליות.


(עוד קצת... שתי עד הסוף | צילום: יח"צ)

דקוטה ג'ונסון מגלמת את אליס ואליס היא דווקא טיפוס של מערכות יחסים, היא נמצאת בקשר ארוך טווח עם בחור נהדר, שכל אמא פולניה הייתה שמחה שיביאו אליה הביתה לפרוט על מיתרי ליבה, אבל דווקא בשיא פריחת הקשר היא חשה את הצורך, האמריקאי הלא מוסבר, לנסות להגשים את עצמה מחוץ לקשר, לטייל ולעשות את רשימת הדברים שלא עשתה מעולם וזה כולל גם להיות פנויה, מחוץ למערכת יחסים, לקחת ברייק, בדיוק כמו רוס ורייצ'ל ובדיוק כמו אצל הזוג המפורסם ביותר מ"חברים", זה לא באמת עובד. פה, בתחילת הסרט, ישנו צורך עז לזרוק את הפופקורן החם על המסך בשריקות בוז, נוכח הקלישאה המרגיזה של הגשמה עצמית מחוץ למערכת יחסים, הניסיון להוכיח לעצמך כמה אתה שווה בלי הפרטנר, אבל אל דאגה, זה הולך ומשתפר.

רבל ווילסון היא רובין, בעלת מבטא אוסטרלי חוצב קירות והולכת ומסתמנת כמו הגרסה הגברית המאוחדת של ג'ונה היל וסת' רוגן; היא שמנמנה, שלא לומר שמנה, גסת רוח וכל מה שמעניין אותה זה ספירת חדירות, התמסטלות ולזכור כמה שפחות מהלילה, שעליו תסמן וי, עמוס ביחסי מין סוערים תחת השפעת אלכוהול מופרזת.

אחותה של אליס, מג, המגולמת על ידי לזלי מאן הבלתי מזדקנת, היא רופאה וורקהוליקית, שגם מנסה להוכיח לעולם ולעצמה כמה טוב לבד, עם קריירה משגשגת ובלי הדבר התלותי הזה, שצריך כל הזמן תשומת לב ויחס בלתי פוסק. לא, לא גבר - תינוק. היא, למרבה האירוניה, רופאה מיילדת, שמעולם לא חוותה את "נס" הלידה בעצמה והיא תארח לתקופה, מוגבלת למדי, את אחותה בדרך של שתיהן להנות מרווקות בלתי מחייבת.


(איפה הרווקים שהבטחתם? | צילום: גטי אימגי')

לבסוף אליסון ברי, המרעננת שהייתה נהדרת וגילמה תפקיד די דומה, בייאושו לגברים, ב"לשכב עם אחרים", היא הרווקה היחידה שמצהירה בריש גלי שהיא רוצה גבר, מה זה רוצה? חייבת! אבל הוא צריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים למדי עובדה שדי מדקקת את ההיצע עבורה ולכן היא מסתפקת, בינתיים, בשריצה בפיג'מה אצל הברמן המקומי, כובש נשים ידוע וגבר מאצ'ו טיפוסי, עם טוויסט מחשבתי, מאחורי מסכת הכיבושים הבלתי נגמרת (בגילומו של אנדרס הולם מהסדרה "וורקהוליקס" ;). ולא, הוא לא הגבר הטיפוסי של הסרט, מרבית הגברים הם משניים, כנועים וסובבים סביב האישה או שהם דושבאגס מוחלטים, אבל עדיין מתגמדים אל מול התפקידים הנשיים ובמקרה הטוב ביותר, מלווים אותן אל עבר השגת יעדים וסימון מטרות.

הסרט משתדל לא לסיים בקול ענות חלושה ומוכרת, למרות שלא מעט חלקים מהפאזל מסתדרים לפי התבניות המוכרות, כריסטיאן דיטר, הבמאי האלמוני למדי, משתדל לסדר אותם באופן טיפה שונה, להזיז כלים למקומות טיפה פחות שגרתיים ובחלק מהמקרים זה מצליח לו, בחלק לא ממש. פחד מהורות, ממערכות יחסים ארוכות טווח ומחוסר מיצוי או עודף מיצוי הם נושאים שמקבלים נגיעות תחת כל אחת מהדמויות, כאשר חלקם של הנושאים מקבלים זכוכית מגדלת ומיקוד גדול יותר.


(הנה הולכות שאריות הכבוד העצמי | צילום: גטי אימגי')

הקומדיה ממשיכה את הליין הנשי, בהשראת סרטי גברים והדמויות מתכנסות למיצוי טיפה לפני סיומו של הסרט, שיכול היה לרדת בשמחה וששון לגבול השעה וחצי ונמרח טיפה. אין הדבר מעיב על הקומדיה המוצלחת, כאשר מרבית הדמויות מציגות את הפן הקומי המוכר שלהן, דוגמת לזלי מאן, שכבר התנסתה בלא מעט קומדיות עם טוויסט מופרע ויש לה את זה, לגמרי. רבל ווילסון היא הצד הקומי המובהק והמוקצן, חסר המעצורים, השליטה וההיגיון והיא עושה זאת באופן נהדר, בדיוק כפי שמצופה ממנה.

דקוטה ג'ונסון מגוונת, אחרי ההפלקות של "חמישים גוונים..." היא חוזרת לסיבוב נוסף, על מנת למצוא את הגריי המעודן שלה, או שלא.. אבל היא טובה בסך הכל ומובילה את הסרט בצורה נאותה. לצידן, אליסון ברי נפלאה ונוירוטית, דיימון ווייאנס ג'וניור מראה שיש המשך למשפחה הקומית, ג'ק לייסי ("כולם אוהבים את הקופרס") מתקתק וג'ייסון מנדזוקאס טוב וביזארי. עוד קומדיית בנות ואחת לא רעה בכלל, שתצחיק אתכם (לעיתים עד דמעות), תרגש אתכם ותוציא אתכם בהרגשה טובה מהאולם. בילוי נהדר לזוגות וגם לכאלה שלא כל כך מצליחים לנווט את עצמם לזוגיות, קבלו את "המדריך".
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המדריך לסינגלס": ושוב איתכן
סרטים בקולנוע